Lessen

Vinyasa flow yoga

Een krachtige les bestaande uit oefeningen om lichaam en geest te versterken. Vinyasa betekent ‘verbinding van beweging en ademhaling’: meditatie door beweging. We synchroniseren adem en beweging in een serie die iedere keer net weer anders zal zijn. De vinyasa methode stookt het vuur van binnen op en wakkert de vlam van vitale levensenergie aan. De warmte die hierdoor ontstaat reinigt niet alleen het lichaam, maar het betreft ook een spiritueel vuur. Het voelt als een bevrijding en we ervaren steeds meer de ware betekenis van yoga. Een techniek om leven en vitaliteit terug te brengen en contact te maken met je levensbron. Om zo niet alleen kracht, ontspanning en rust te ervaren, maar ook gemakkelijker toegang te krijgen tot stilte.

core-strength-yoga1

Yin & Yang Yoga 

In een Yin Yang yogales werk je met yin en yang kwaliteiten doordat actieve, dynamische bewegingen (Yang) afgewisseld worden met verstillende houdingen (Yin) die net als in de Yin lessen langer aangehouden worden (3 tot 5 minuten). De Yang in de bewegingen is gericht op de spieren en zorgt voor een krachtig vitaal lichaam. Yin houdingen richten zich meer op het dieper liggende bindweefsel rondom gewrichten en organen en brengen je in contact met de stilte in jezelf. Zo ontstaat er een gezonde balans tussen lichaam en geest. Een heerlijke combinatie!

yin-yoga

Ashtanga Yoga

Bij Ashtanga yoga een vaste serie van houdingen wordt uitgevoerd. Een groot voordeel hiervan is dat je snel vorderingen zult maken in de serie. Een ander groot voordeel is dat, als de serie eenmaal een beetje vertrouwd is, je je aandacht naar binnen kunt verleggen: op de ademhaling, de gerichte blik, de bandha’s, en ga je de les steeds meer ervaren als een meditatie in beweging.
Ashtanga yoga is een fysieke, intense vorm van yoga en je zult al snel merken dat je kracht en flexibiliteit enorm toenemen.. Astanga is een dynamische en vloeiende vorm van yoga. Aan het eind van de les is ruimte voor een stille meditatie. De lessen dragen bij aan een licht, soepel en krachtig lichaam en een rustige geest.

fall-in-love-with-ashtanga-yoga

Yin Yoga

Yin yoga richt zich op dieper liggend gebieden in het lichaam en richt zich niet zo zeer op het versterken van je spieren maar op het ontspannen ervan. Doordat je geruime tijd in iedere houding blijft (tussen de 3 en 5 minuten) bereik je effect op het bindweefsel en dieper gelegen spieren, pezen en organen. Het is een rustige stijl met verzachtende, yin energie. Hierdoor vormt yin yoga een mooie aanvulling op dynamische yogastijlen (of intensieve sportbeoefening zoals duursporten), die veelal een yang energie hebben. Yin yoga helpt je ruimte te ervaren in je lichaam, een vrijere stroom van energie en stimuleert je meridianen en organen. Yin yoga geeft diepe ontspanning.

yin-foto_butterfly

Mind(ful) yoga

Een fijne les waarin mindfulness wordt beoefend door middel van yoga. Meditatie heeft een bewezen heilzaam effect op geest en lichaam (zoals stressreductie). In deze les kun je oefenen in en genieten van ontspannen aanwezig te zijn bij alles wat je doet. Er wordt geoefend in aandacht geven, loslaten en niet-oordelen.

c_0_0